Všeobecné obchodné podmienky

Článok I.

Úvodné ustanovenia

1.1.    Tieto obchodné podmienky upravujú najmä práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim ohľadne tovaru / produktu / služby (ďalej len „tovar“ alebo „vec“) prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu – https://www. ispot.sk/ (ďalej len „stránka“), ktorý prevádzkuje predávajúci.

1.2.    Predávajúcim a prevádzkovateľom stránky je: WMS, s.r.o., IČO: 36 690 236, DIČ: 2022262792, IČ DPH: SK2022262792, sídlo: ul. Svätoplukova č. 3230/5, 010 01 Žilina, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 74382/L, telefón: +421 2/210 099 11, email: info@ispot.sk, web stránka: www.ispot.sk. Na účely spotrebiteľských právnych predpisov sa predávajúci považuje za obchodníka.

1.3.    Používateľom stránky je umožnené voľne a bezplatne prezerať obsah stránky. Používateľ je povinný sa oboznámiť sa s týmito obchodnými podmienkami pred začatím používania stránky.

1.4.    Kupujúcim je taký používateľ, ktorý uskutočňuje nákup tovaru cez stránku. Kupujúci môže byť v týchto obchodných podmienkach označený aj ako spotrebiteľ.

1.5.    Ak je kupujúci spotrebiteľom, tak predávajúci osobitne upozorňuje na spotrebiteľské práva uvedené v čl. VI (reklamačný poriadok), čl. VIII (poučenia pre spotrebiteľa) a čl. IX (odstúpenie od zmluvy) týchto obchodných podmienok.

Článok II.

Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1.    Každý používateľ má možnosť prezerať jednotlivé tovary ponúkané na stránke, pri ktorých sú uvedené informácie. V prípade potreby má kupujúci možnosť obrátiť sa na predávajúceho ohľadne poskytnutia ďalších dodatočných informácií a vysvetlení – cez kontaktné údaje.

2.2.    Kúpna zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom stránky, preto sa na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ, vzťahujú aj osobitné spotrebiteľské ustanovenia.

2.3.    Ak sa používateľ rozhodne ponúkaný tovar kúpiť, pridá ho do e-košíka cez tlačidlo na stránke, čím sa začína proces kúpy. Už od tohto momentu sú tieto obchodné podmienky pre zmluvné strany záväzné.

2.4.    Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na stránke, na ktorý bude presmerovaný po kliknutí na nákupný e-košík na stránke, a ktorý priamo usmerňuje kupujúceho na vyplnenie požadovaných údajov. Týmto kupujúci zasiela návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, ktorého predmetom je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného / vybraného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka”).

2.5.    Pre vyplnenie objednávky je potrebné zo strany kupujúceho pravdivo zadať najmä tieto údaje:

  • a) u fyzickej osoby: meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa na doručovanie (ak je iná ako adresa trvalého pobytu), telefonický kontakt, e-mailový kontakt, presné označenie objednávaného tovaru aj s uvedením počtu, spôsobu zaplatenia a spôsobu doručenia a prevzatia tovaru, prípadne aj poznámka k objednávke.
  • b) u fyzickej osoby – podnikateľa a u právnickej osoby: okrem údajov uvedených v písm. a) tohto bodu aj obchodné meno (názov), IČO, DIČ, IČ DPH.

Súčasťou objednávky je aj vyhlásenie kupujúceho (vo forme kliknutia na zaškrtávacie políčko), že sa oboznámil s ochranou osobných údajov (zverejnené na stránke), ako aj s týmito obchodnými podmienkami – toto vyhlásenie je podmienkou na odoslanie objednávky. Proces objednávky je ukončený kliknutím kupujúceho na tlačidlo „objednať s povinnosťou platby“, ktoré je na stránke.

2.6.    Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami. Zákonné ustanovenia upravujúce právne vzťahy, ktorých účastníkom je spotrebiteľ, použijú sa vždy – teda aj prednostne pred týmito obchodnými podmienkami, ak je to na prospech kupujúceho (spotrebiteľa).

2.7.    Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby si objednávku pred odoslaním skontroloval.

2.8.    Po odoslaní objednávky dostane kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o doručení objednávky do elektronického systému predávajúceho. Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky, prípadne aj výzvy na doplnenie / spresnenie objednávky.

2.9.    Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná. Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom, prípadne aj iné potrebné údaje.

2.10.    Kupujúci je povinný po akceptácii objednávky zaplatiť predávajúcemu celkovú cenu, a to podľa platobných podmienok / spôsobe platby, ktoré v objednávke zadal.

2.11.    2.11. Kúpna zmluva vzniká akceptáciou objednávky (bod 2.9.) a:

  • a) v prípade, že kupujúci zaplatí celkovú cenu platobnou kartou, tak okamžikom platby celkovej ceny,
  • b) ak kupujúci zaplatí celkovú cenu bankovým prevodom na základe faktúry (predfaktúry), ktorá mu bude vystavená a odoslaná, tak v deň prijatia celkovej ceny na účet predávajúceho,
  • b) v prípade, že kupujúci zaplatí celkovú cenu v hotovosti, tak momentom prijatia celkovej ceny v hotovosti predávajúcim a vystavením pokladničného dokladu o tomto prijatí.

Článok III.

Cena

3.1.    Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len „kúpna cena“) a vychádza z cien uvedených pri jednotlivých tovaroch. Kúpna cena je uvedená vrátane aktuálne platnej dane z pridanej hodnoty. Ku kúpnej cene sa navyše pripočítavajú náklady na poštovné, balné, na doplnkové služby a pod.; súčet kúpnej ceny a týchto nákladov tvorí celkovú cenu, ktorú má kupujúci zaplatiť predávajúcemu (ďalej len „celková cena“). Podľa rozhodnutia predávajúceho, môže predávajúci pri niektorých tovaroch, alebo pri určitej výške kúpnej ceny neúčtovať ďalšie náklady, v takom prípade sa kúpna cena bude rovnať celkovej cene.

3.2.    Ak je celková cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar a náklady uvedené v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej celkovej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy. Kupujúci nie je povinný akceptovať takto zvýšenú celkovú cenu; avšak v prípade jej akceptácie musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.

3.3.    Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru (t.j. celkovú cenu) v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, platobnou kartou pri objednávaní cez stránku alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho (na základe faktúry, resp. predfaktúry so splatnosťou 14 dní), uvedený v akceptácii objednávky alebo na stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru. Za deň zaplatenia celkovej ceny sa pokladá deň pripísania finančných prostriedkov na účet predávajúceho a to v prípadoch platby platobnou kartou a rovnako pri platbe bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho. Za deň zaplatenia celkovej ceny sa pri hotovostnej platbe pokladá deň prevzatia hotovosti predávajúcim, resp. doručovateľom (napr. pri dobierke). Pri platbe platobnou kartou prechádza platba cez platobnú bránu (viac informácií o platobnej bráne nájdete na webstránke https://besteron.sk/). Spôsob zaplatenia celkovej ceny si kupujúci vyberá pri vypĺňaní objednávky na stránke.

3.4.    Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu celkovú cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

3.3.    V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú celkovú cenu do momentu dodania tovaru na miesto predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.

3.6. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.

3.7. Predávajúci môže umožniť pri nákupe využiť aj kupón na zľavu – v takom prípade treba kupón uplatniť v procese objednávky v e-košíku. Kúpna cena bude v takom prípade znížená.

3.8. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť kúpnu cenu tovaru uvedenú na stránke. Zmena kúpnej ceny tovaru sa však nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou kúpnej ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

3.9. Ak z povahy veci, alebo z ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok nevyplýva niečo iné, tak celkovou cenou sa rozumie aj cena, predajná cena a iné obdobné pojmy použité v týchto obchodných podmienkach (ako citácie zákonných ustanovení).

Článok IV.

Dodanie tovaru

4.1. Spôsob dodania tovaru si kupujúci vyberá pri vypĺňaní objednávky na stránke (dobierka, osobné prevzatie, kuriér, prípadne aj iný spôsob, ak to umožňuje stránka).

4.2. Obvyklá (t.j. nezáväzná) dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície a doručenia je uvedená pri každom tovare na stránke; predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu vec bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodli inak, resp., pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedená dlhšia dodacia lehota. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy. Ak kupujúci na dodaní tovaru trvá, môže poskytnúť predávajúcemu dodatočnú lehotu na dodanie tovaru.

4.3. Ak predávajúci nedodá vec včas, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak predávajúci odmietol vec dodať, alebo ak včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo ak kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.

4.4. Po odstúpení od zmluvy zo strany kupujúceho (body 4.2. a 4.3.), predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal (štandardne ide o celkovú cenu, a to bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim, ak sa strany nedohodnú inak).

4.5. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie. Vec s digitálnymi prvkami sa považuje za dodanú okamihom, keď je kupujúcemu sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba, alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania kupujúcemu.

4.6. Predávajúci doručuje tovar najmä prostredníctvom kuriéra. Cena za dodanie tovaru kuriérom je stanovená podľa platného cenníka kuriérskej spoločnosti a je súčasťou celkovej ceny podľa bodu 3.1. (ak predávajúci neurčí, že poskytne dodanie zadarmo).

4.7. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste a čase, ktoré sú dohodnuté v kúpnej zmluve alebo inak dohodnuté pred doručovaním tovaru.

4.8. Ak kupujúci tovar neprevezme, predávajúci alebo kuriér oznámi, kde a kedy je možné tovar prevziať. V prípade, že tovar bude vrátený predávajúcemu ako neprevzatý, vzniká predávajúcemu právo na náhradu škody voči kupujúcemu vzniknutej z dôvodu neúspešného doručovania tovaru. Ak kupujúci bude opätovne žiadať o doručenie tovaru, tak kupujúci bude znášať náklady na vrátenie tovaru a jeho následné opakované doručenie.

4.9. Ak kupujúci bezdôvodne neprevezme tovar a aj prípadné ďalšie snahy predávajúceho o doručenie objednaného tovaru zostanú bezvýsledné, predávajúci má právo buď od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 1,- € / deň / 1 ks tovaru od kupujúceho (toto právo mu vzniká po 30 dňoch odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu z dôvodu neprevzatia). Ak kupujúci ani do 6 mesiacov neprevezme tovar, predávajúci má právo tovar ďalej predať a z výťažku z predaja si započítať všetky náklady, ktoré mu vznikli. Nárok na náhrady škody tým nie je dotknutý.

4.10. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať zásielku (tovar aj jeho obal) ihneď pri doručení. V prípade zistenia vady tovaru alebo v prípade, ak zásielka nie je kompletná, je osoba poverená doručením povinná umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí osoba poverená doručením. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. Ak kupujúci odmietne prevziať tovar bez uvedenia dôvodu, predávajúci má právo postupovať podľa bodu 4.9. a 4.10.

4.11. Predávajúci zabezpečí, aby bol kupujúci upovedomený o aktualizáciách vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby boli kupujúcemu dodané aktualizácie, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu predanej veci s digitálnymi prvkami s požiadavkami podľa bodu 6.1.

  • a) ak sa má podľa zmluvy dodať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba jednorazovo, tak túto povinnosť predávajúci splní v dobe, počas ktorej môže kupujúci dôvodne očakávať, že predaná vec bude spĺňať požiadavky podľa bodu 6.1. s prihliadnutím na druh a účel veci a digitálnych prvkov, povahu a okolnosti uzavretia zmluvy.
  • b) ak sa má podľa zmluvy dodávať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba nepretržite počas dohodnutej doby, tak túto povinnosť predávajúci splní v dohodnutej dobe, najmenej však dva roky od dodania veci s digitálnymi prvkami.
    Predávajúci v tejto súvislosti upovedomuje kupujúceho, že predáva produkty tretej strany, takže predávajúci nemá žiadny vplyv na prípadné aktualizácie vecí s digitálnymi prvkami. Predávajúci však upovedomuje kupujúceho, že pre inštaláciu prípadných aktualizácií treba, aby taká vec s digitálnymi prvkami bola pripojená na internet, pričom treba postupovať podľa prednastavených inštrukcii výrobcu. Pre ďalšie informácie o aktualizáciách a o používaní veci predávajúci odporúča postupovať podľa používateľských príručiek a návodov dodávaných spolu s predanou vecou.

Článok V.

Nadobúdanie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

5.1.    Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania, alebo bezdôvodným odmietnutím prevzatia tovaru.

Článok VI.

Reklamačný poriadok

6.1. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami, ako aj s vlastnosťami a v akosti tak, ako to bolo uvedené na stránke. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar v čase plnenia má také požiadavky a vlastnosti, a že ho možno použiť na účel, na ktorý je určený. Predávajúci tiež zodpovedá za to, že tovar nemá právne vady.

6.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné podmienky na príslušnej podstránke predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.

6.3. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

6.4. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.

6.5. Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v bodoch 6.3. a 6.4., nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci. Takáto informácia bude vždy uvedená pri konkrétnom tovare, a teda kupujúci o tom bude oboznámený.

6.6. Predávajúci pri konkrétnom tovare informuje kupujúceho, či tovar je nutné montovať, či inštalovať. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak

  • a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo
  • b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

6.7. Predávajúci nezodpovedá za vadu veci s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa bodu 4.11., ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a predávajúci oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.

6.8. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6.3., 6.4., alebo 6.5., predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa bodu 6.4.

6.9. Len čo kupujúci zistí vadu prevzatej veci, je povinný vec uschovať po primeranú dobu, ktorú určí scudziteľ na preskúmanie vady, resp. je povinný postupovať podľa tohto reklamačného poriadku a vadu vytknúť predávajúcemu.

6.10. Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby pri vytknutí vady urobil kupujúci aj fotografický materiál, tiež aby kupujúci vadu, čo najpresnejšie popísal, a to aj ohľadne jej rozsahu, dátumu zistenia vady, jej prejavov a pod. Kupujúci môže vadu vytknúť aj prostredníctvom formulára zverejneného na stránke.

6.11. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť – a to podľa podmienok reklamačného poriadku.

6.12. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.

6.13. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 6.12., len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 6.3., 6.4., alebo 6.5. Predávajúci však odporúča kupujúcemu vytknúť vadu bezodkladne po jej zistení, aby sa vada nezväčšovala, resp. aby sa minimalizovali prípadné škody vzniknuté kvôli vade. Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby vadnú vec nepoužíval. Kupujúci má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí toto právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z kúpnej ceny alebo vrátenia celkovej ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

6.14. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

6.15. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

6.16. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

6.17. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni v súlade s bodom 6.20. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

6.18. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa bod 6.13. nevzťahuje. Náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom kupujúci musí právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z kúpnej ceny alebo vrátenia celkovej ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

6.19. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.

6.20. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže kupujúci požadovať jej bezplatné odstránenie. Predávajúci vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.

6.21. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Ak to kupujúcemu nespôsobí ťažkosti, tak predávajúci môže nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami.

6.22. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 6.21. druhá veta.

6.23. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

6.24. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa bodu 6.19. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

6.25. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

6.26. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

6.27. Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

6.28. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa bodov 6.3. až 6.7.

6.29. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má kupujúci pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

6.30. Nadobúdateľ má právo odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak ho scudziteľ výslovne ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené nadobúdateľom, alebo že vec nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.

6.31. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:

  • a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
  • b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 6.24. a 6.26.
  • c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 6.22.
  • d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  • e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  • f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

6.32. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.31. písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

6.33. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

6.34. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.31., ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

6.35. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

6.36. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

6.37. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

6.38. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu (vrátane nákladov na prepravu) alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

6.39. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

6.40. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorá je širšia ako zákonná záruka. Takáto spotrebiteľská záruka je uvedená na stránke pri konkrétnom tovare; ide napríklad o dĺžku záručnej doby.

6.41. Ak má vec vady, o ktorých predávajúci vie, upozorní na ne kupujúceho pred uzavretím zmluvy. Na takéto vady sa zodpovednosť predávajúceho nevzťahuje. Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady; ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť. Právo odstúpiť od zmluvy má kupujúci aj vtedy, ak ho predávajúci ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené kupujúcim, alebo že nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.

6.42. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:

  • a) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  • b) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou,
  • chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  • c) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  • d) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
  • e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  • f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  • g) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
  • h) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
  • i) ak vlastnosti tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkám a ak na to bol kupujúci poučený a kupujúci s tým súhlasil. a osobitne ste vyjadrili výslovný písomný súhlas s uvedeným nesúladom.

6.43. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. písomne doručený doklad o vybavení reklamácie.

6.44. Predávajúci aj kupujúci súhlasia, že reklamáciu možno vybaviť aj elektronickými prostriedkami (najmä e-mailom), okrem prípadov, keď je nutné tovar odoslať, či prevziať.

6.45. Kupujúci má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a to subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na takúto žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6.46. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že predávajúci neakceptuje doručenie formou dobierky v prípadoch, ak kupujúci vracia tovar alebo ho zaslania predávajúcemu na posúdenie a pod.

6.47. Reklamovaný tovar možno vrátiť / zaslať na posúdenie na prevádzku predávajúceho: WMS, s.r.o., Na bráne 4, 010 01 Žilina.

6.48. Ustanovenia tohto článku o reklamáciách výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa.

Článok VII.

Ďalšie ustanovenia

7.1. Pre správne používanie stránky je nevyhnutné byť pripojený do internetovej siete, pričom používanie internetu môže byť spoplatnené poskytovateľom internetových služieb. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za správne fungovanie internetovej siete. Predávajúci takisto nenesie zodpovednosť za škody pri používaní stránky, pri náhodnom či plánovanom výpadku stránky, nefunkčnosti stránky. Systém stránky môže byť v pravidelných intervaloch odstavený za účelom údržby. Používatelia využívajú obsah stránky na vlastné riziko. Prevádzkovateľ nezodpovedá za priame ani nepriame škody, ktoré by používateľovi mohli vzniknúť v súvislosti s využívaním informácií získaných na stránkach. Stránka môže odkazovať na web stránky tretích subjektov, ktoré prevádzkovateľ nekontroluje a nezodpovedá za ich obsah. Prevádzkovateľ nemá povinnosť preskúmať obsah web stránok tretích subjektov. To isté sa týka aj reklamy prezentovanej na stránke. Prevádzkovateľ zároveň nezaručuje nepretržitú a bezchybnú funkčnosť servera, na ktorom prevádzkuje stránku a má právo kedykoľvek prerušiť poskytovanie služieb na akúkoľvek dobu. Odstavenie servera môže prevádzkovateľ uskutočniť bez varovania a bez uvedenia dôvodu. Prevádzkovateľ tiež nenesie zodpovednosť pri zneužití registračných a prihlasovacích údajov zákazníka, ako ani pri neoprávnenom použití platobných prostriedkov.

7.2. Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.

7.3. Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek škody spôsobené kupujúcemu, ktoré súvisia s neschopnosťou kupujúceho používať zakúpený tovar.

7.4. Predávajúci oboznámil kupujúceho, že orgán dozoru je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68 , e-mail: za@soi.sk, http://www.soi.sk, http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

7.5. Používatelia nesmú používať žiadne zariadenia alebo softvér, ktorý by narúšal fungovanie stránky. Publikovanie, prepisovanie alebo ďalšie šírenie akéhokoľvek obsahu stránky bez predchádzajúceho písomného súhlasu prevádzkovateľa je zakázané. Všetky materiály vrátane obrázkov, softvéru, textu a grafiky a iného obsahu stránky sú chránené autorským právom a inými právami duševného vlastníctva. Označenia tovarov, služieb a spoločností uvádzané na stránke môžu byť ochrannými známkami príslušných vlastníkov.

7.6. Používateľ sa zaväzuje, že nebude akýmkoľvek spôsobom obťažovať iných používateľov na stránke.

Článok VIII.

Poučenia pre spotrebiteľa

8.1.    Spotrebiteľ vyhlasuje, že obchodník ho pred uzavretím kúpnej zmluvy poučil a jasným a zrozumiteľným spôsobom mu oznámil:

  • a) hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu a forme poskytnutia informácií – a to na stránke pri jednotlivých tovaroch,
  • b) obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná – a to v bode 1.2. týchto obchodných podmienok,
  • c) telefónne číslo obchodníka – a to v bode 1.2. týchto obchodných podmienok,
  • d) predajnú cenu produktu, spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred – a to priamo v e-košíku pred stlačením tlačidla podľa bodu 2.5. týchto obchodných podmienok,
  • e) podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt – a to v čl. III, čl. IV a čl. V týchto obchodných podmienok,
  • f) existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a dostupnosť spotrebiteľskej záruky, ak ju obchodník alebo výrobca poskytuje – a to v čl. VI týchto obchodných podmienok,
  • g) existenciu a dĺžku trvania zodpovednosti za vady služby a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby – neuplatňuje sa,
  • h) podmienky popredajného servisu, ak ho obchodník alebo výrobca poskytuje – neuplatňuje sa,
  • i) dĺžku trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na určitý čas, alebo podmienky vypovedania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na neurčitý čas alebo o zmluvu, ktorej platnosť sa predlžuje automaticky – neuplatňuje sa,
  • j) údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby vrátane dostupných technických ochranných opatrení – neuplatňuje sa,
  • k) údaje o kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, ktoré sú obchodníkovi známe alebo pri ktorých možno rozumne očakávať, že sú obchodníkovi známe, – neuplatňuje sa,
  • l) poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov – a to v bode 6.45. týchto obchodných podmienok,

8.2.    Kupujúci vyhlasuje, že predávajúci ho pred uzavretím kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku / odoslaním objednávky poučil a jasným a zrozumiteľným spôsobom mu oznámil:

  • a) adresu elektronickej pošty obchodníka – a to v bode 1.2. týchto obchodných podmienok,
  • b) iný prostriedok online komunikácie, ktorý umožňuje spotrebiteľovi uchovávať na trvanlivom médiu obsah písomnej komunikácie s obchodníkom vrátane dátumu a času komunikácie, ak ho obchodník využíva na komunikáciu so spotrebiteľom – a to priamo na stránke v sekcii „kontakty“,
  • c) adresu obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, ak ide o adresu odlišnú od adresy podľa bodu 8.1. písm. b) – neuplatňuje sa,
  • d) informáciu, že predajná cena je pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania – neuplatňuje sa,
  • e) cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné použiť pri uzavretí zmluvy, ak sa cena počíta na základe zvýšenej sadzby – neuplatňuje sa,
  • f) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa čl. IX, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy – a to v čl. IX týchto obchodných podmienok,
  • g) poučenie o povinnosti spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty – a to v čl. IX týchto obchodných podmienok,
  • h) poučenie o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, po udelení výslovného súhlasu obchodníkovi – neuplatňuje sa,
  • i) poučenie o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, alebo poučenie o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy – a to v čl. IX týchto obchodných podmienok,
  • j) minimálnu dĺžku trvania záväzku spotrebiteľa, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok – neuplatňuje sa,
  • k) poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taká povinnosť – neuplatňuje sa.

8.3. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade nákladov na dopravu, dodanie, poštovné alebo iných nákladov alebo poplatkov alebo informačnú povinnosť o úhrade nákladov na vrátenie tovaru, kupujúci nie je povinný tieto náklady alebo poplatky uhradiť a predávajúci nemôže od kupujúceho požadovať úhradu týchto nákladov alebo poplatkov.

8.4. Ustanovenia tohto článku o poučeniach pre spotrebiteľa výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa.

Článok IX.

Odstúpenie od zmluvy

9.1.    Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa bodu 9.2 okrem zmluvy, ktorej predmetom je:

  • a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
  • b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  • c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  • d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  • e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
  • h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  • i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  • j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  • k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  • l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  • m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa (t.j. že spotrebiteľ bol poučený o strate práva na odstúpenie od zmluvy, a že spotrebiteľ výslovne súhlasil so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

9.2. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, resp. od uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, alebo od uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.

9.3. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa bodu 8.2. písm. f) (o odstúpení do zmluvy) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 9.2., môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak predávajúci neposkytol kupujúcemu informácie o odstúpení od zmluvy, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa bodu 9.2.

9.4. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

  • a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

9.5. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

9.6. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je zverejnený na stránke predávajúceho.

9.7. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

9.8. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy.

9.9. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

9.10. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.

9.11. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.

9.12. Doplnkovou zmluvou podľa bodu 9.11. sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

9.13. Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa bodu 9.11. požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa bodu 9.15., bodu 9.17. a bodu 9.21.

9.14. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy podľa bodu 9.1. zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

9.15. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa bodu 8.2. písm. g).

9.16. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa bodu 8.2. písm. f).

9.17. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona o ochrane spotrebiteľa (t.j. že spotrebiteľ bol poučený o strate práva na odstúpenie od zmluvy, a že spotrebiteľ výslovne súhlasil so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy). Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.

9.18. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy nevznikajú okrem povinností podľa bodu 9.14., 9.15. a 9.17. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 9.21., žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

9.19. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

9.20. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa bodu 9.19. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

9.21. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

9.22. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

  • a) spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona o ochrane spotrebiteľa,
  • b) spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa písm. a) stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
  • c) obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa (t.j. že spotrebiteľ bol poučený o strate práva na odstúpenie od zmluvy, a že spotrebiteľ výslovne súhlasil so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy).

9.23. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 9.19. pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

9.24. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 9.19. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

9.25. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy sa zakazuje.

9.26. Na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je digitálny obsah alebo digitálna služba, sa vzťahuje § 852m ods. 3, 5 až 8 Občianskeho zákonníka.

9.27. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že predávajúci neakceptuje doručenie formou dobierky v prípadoch, ak kupujúci vracia tovar.

9.28. Tovar možno vrátiť / zaslať na posúdenie na prevádzku predávajúceho: WMS, s.r.o., Na bráne 4, 010 01 Žilina.

9.29. Ustanovenia tohto článku o odstúpení od zmluvy výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa.

Článok X.

Ochrana osobných údajov

10.1.  Informácie ohľadne spracovania Vašich osobných údajov sú zverejnené na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný sa s týmito dokumentom oboznámiť. Bližšie informácie a poučenia sú zverejnené https://www.ispot.sk/gdpr/

Článok XI.

Záverečné ustanovenia

11.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

11.3. Tieto obchodné podmienky, ako aj zmluva je uzatvorená v slovenskom jazyku.

11.4. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane kupujúceho, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a pod.

11.5. Tieto obchodné podmienky boli zverejnené na stránke dňa 14.08.2024.